close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קרקעות להשקעה באזור מרכז הארץ-האם כדאי?

מערכת שורשכז חשוון, תשעז28/11/2016

לכאורה האפשרות הכי ראלית, שסיכוייה הם הטובים ביותר לתשואה ורווח היא השקעה בקרקעות ובנדל"ן

תגיות:

כל אחד חפץ לשמור על הערך של המניות והכספים שלו וכל אחד אף שואף להגדיל ולנפח אותם, תמיד יש למצוא את הדרך המתאימה והבטוחה ביותר כדי להגיע לתוצאה. לא תמיד ההשקעות בבנק מניבות את הרווח הגבוה ולאלה שהתנסו בכך, רכישת מניות ידועה כמסוכנת וכלא תמיד מומלצת, אי לכך לכאורה האפשרות הכי ראלית, שסיכוייה הם הטובים ביותר לתשואה ורווח היא השקעה בקרקעות ובנדל"ן.

השקעה ברכישת קרקעות – כדאי או לא כדאי?

השקעה בקרקעות יכולה להיות גם בשטח המיועד לבניה וגם לשטח קרקעי המיועד להפשרה בדרך לתהליך בניה, בעקבות צפיפות האוכלוסין באזור המרכז, יחד עם הביקוש הרב לדיור הופחתו עתודות הקרקע, מה שאומר שרמת המחירים של קרקעות חקלאיות באזור המרכז וגוש דן גבוהה יותר מאזורים אחרים בארץ, בשל אמונתם של בעלי אדמות חקלאיות באזור מרכז הארץ כי מצוקת הדיור תביא להפשרת קרקעותיהם לבניית בתי מגורים, לאחר ההפשרה יהיו מחירי הקרקעות גבוהים בהרבה ובעליהן אינם רוצים להפסיד את הרווח הצפוי. יתרון גדול ניתן לרכישת קרקעות שכבר הופשרו לבניה כיון שאפשרויות הרווח שלה מהירים יותר, קלים יותר ואף בטוחים יותר.

איזו קרקע כדאי לבחור?

ברכישת קרקע שהופשרה כבר לבניה כדאי לבחור בקרקע פרטית. בערים מרכזיות שנמצאות בתהליך פיתוח, כדאי לבחור בקרקע שקל לתכנן את הבניה עליה מראש. כדאי גם לנסות לרכוש את הקרקע באזור בו הרשות המקומית מאפשרת תנאים נוחים ומהירים לבנייה והשקעה.

חשוב מאד לבדוק תנאים נוספים במקום האזור כמו המבנה החברתי של השכונה, מוסדות החינוך, וכן אזורי תעשייה שמעיבים על איכות הסביבה. כדאי גם לבדוק את התשתיות באזור כפי שתכננו אותם במועצה המקומית, וכן מרכזי קניות, אזורי תעסוקה ועוד.

היתרונות שבהשקעה בקרקע שעדיין לא כשירה למגורים:

השקעה בקרקע עוד לפני שהיא מוכנה למגורים מוזילה את עלות הנדל"ן שיצמח על השטח גם בעלויות המס וגם בעלויות לאורך התהליך, פעמים רבות זו פעולה רווחית לרכוש קרקע בתהליכי הפשרה, לפניהם או אחריהם לטובת העתיד או עתיד הילדים, פעמים רבות משקיעים ההורים בקרקע כאשר ילדיהם צעירים ובבוא העת, הדירה מוכנה למגורים. בצורה זו עוזרים הורים לילדיהם ובהשקעה נמוכה יחסית הופכים אותם לבעלי קרקע והשקעות.

חובה לוודא:

מובן שיש לבדוק את התאמת המגרש והמבנה שלו בהתאם לעתיד אותו מתכננים בעבורו וחשוב גם לוודא עם הרשות המקומית האם יועדו הקרקעות באזור עבור מטרות שונות כמו מוסדות חינוך או מרכזי קניות, בכדי למנוע ניגוד אינטרסים.יש לוודא שהקרקע פרטית ואין לאחרים זכויות עליה כמו כן חשוב לקבל את כל המידע והמסמכים על הקרקע מעורך דינו של המוכר כדי למנוע בעיות עתידיות.

בדרך כלל על השקעות בישראל ובעיקר באזור המרכז המבוקש, מקבל המשקיע את מלוא סכום השקעתו ואף מוסיף עליה תשואה תפוחה, מה שמשפר את מצבו הכלכלי ועל ידי השקעה בטוחה מביא רווח נאה.למידע נוסף בנושא קרקעות למכירה באזור המרכז לחצו כאן.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה